Portal Biznesowy

Ekonomia Gospodarka Marketing Nieruchomości Inwestycje

Produkt: dekoracje komunijne – Analizy rynkowe

Dość nie dawno przeprowadzaliśmy analizę rynku pojedynczego produktu w aspekcie sprzedaży internetowej, która w tamtym przypadku dotyczyła dekoracji ślubnych. Dzisiaj w tym samym aspekcie publikujemy świeżą analizę bardzo zbliżonego produktu (aczkolwiek nie do końca), którym są dekoracje komunijne. Jest to dopiero trzecia wykonana przez na analiza tego typu, więc również w tym przypadku liczymy na Państwa wyrozumiałość w ocenie, aczkolwiek wszystkie Państwa sugestię są mile widziane i na pewno w przyszłych analizach tego typu będziemy je uwzględniać

Tak więc po dokładniejszym przyjrzeniu się temu produktowi i ocenie rynku, na którym jest sprzedawany, można stwierdzić, że dekoracje komunijne są nieco mniej popularny produktem jeśli chodzi o handel wirtualny niż wspomniane wcześniej dekoracje ślubne. Przyczyna tego jest zapewne fakt, że popyt na nie jest zdecydowanie mniejszy.

Wśród potencjalnych przyczyn ograniczających popyt na dekoracje komunijne prawdopodobnie można wymienić 3 elementy:

1. Sezonowość – otóż dekoracje komunijne to typowy towar sezonowy. Popyt na nie wzrasta przede wszystkim w czasie poprzedzającym okres, w którym organizowane są w naszym kraju komunie. Z tego powodu sprzedawcy nie powinni ograniczać swojej strategii ofertowej tylko i wyłącznie do sprzedaży dekoracji komunijnych. Tak duża specjalizacja nie pozwoli się utrzymać na rynku w tym przypadku.

2. W naszym kraju nie ma trendu/mody na dekorowania pomieszczeń na takie imprezy jak komunia, tak jak to ma miejsce w przypadku organizacji wesela. Zwykle większość osób ograniczają się tylko do nie wielkiego udekorowania pokoju, stołu itp. (mówimy w tym przypadku oczywiście o osobach organizujących komunię we własnym domu).

3. Wzrost dochodów w naszym kraju w ostatnich latach spowodował, że coraz częściej wynajmuje się różnego rodzaju lokale jako miejsce organizacji komunii, a w takim wypadku tym bardziej nie stosuje się dekoracji tego typu.

Z kolei popyt na dekoracje komunijne generowany jest również przez kościoły, co należy zdecydowanie podkreślić, ponieważ kościoły zawsze są dekorowane na komunie i stanowią istotną cześć ogólnego popytu na dekoracje komunijne.

Mimo sezonowego charakteru produktu i raczej ograniczonego popytu, dekoracje komunijne sprzedawane są przez sklepy internetowe (oczywiście, prawie w każdym przypadku, jedynie jako dodatkowy produkt uzupełniający ofertę). Istnieje pewna grupa sklepów, które sprzedają bardzo specyficzne dekoracje komunijne – jak na przykład dekoracje opłatkowe, czy też zdjęcia na torty i inne nietypowe formy dekoracji. Oczywiście branżę tą można by również podzielać na kilka podkategorii, ale nie ma sensu się nad tym rozwodzić, ponieważ niczego by to nie wniosło do tej analizy.

Przechodząc do analizy konkurencji możemy powiedzieć, że nie jest ona bardzo duża, przynajmniej w przypadku rynku internetowego, ale także nie można mówić, że konkurencja jest słaba. Jak to zwykle bywa w przypadku prowadzenia wirtualnego sklepu, zawsze potrzebna jest przynajmniej minimalna promocja, by można było przebić się na rynku i w ogóle dotrzeć do klienta.

Niemniej jednak firm działających na tym rynku jest coraz więcej. Poza tym ogólnie o wzroście zainteresowania tego typu produktami i samą branżą świadczą między innymi pojawiające się coraz częściej publikacje i poradniki na temat jak przygotować dekoracje komunijne.

Zostaw komentarz »»

Informacje:

Ostatnie analizy rynków: