Portal Biznesowy

Ekonomia Gospodarka Marketing Nieruchomości Inwestycje

Case study na polskim e-rynku

Biznes w Internecie mimo wszystko znacznie różni się od jego offline’owego odpowiednika. Różnic tych jest bardzo wiele. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zamieścić kilka wartościowych informacji na temat swoistego know-how w realiach polskiego e-commerce.

Aby jednak nie było zbyt ogólnikowo postanowiliśmy wybrać branżę – w miarę oryginalną, aby nie można było nas posądzić o opieraniu się na schematach, które można odnaleźć w Internecie.

Zaczynajmy zatem:

1. Profil firmy – załóżmy, że firma, która postanowiła rozwinąć swój biznes w Internecie, przy naszej pomocy to nikt inny jak… producent blaszaków. Wypożyczalnia ta ma swoją siedzibę w okolicach Tymbarku (czyli południe Polski). W swojej ofercie posiada kilkadziesiąt modeli blaszaków. Oprócz tego, że garaże blaszane jesteśmy w stanie wypożyczyć, mamy również możliwość ich zakupu.
Firma ta nie będzie posiadała nowych blaszaków, a jedynie używane garaże blaszane.

2. Profil klienta – naszym klientem będą ludzie klasy średniej, których zarobki mieszczą się w granicach 2-4 tysięcy złotych. Oprócz zarobków interesują nas również preferencje osobiste. Tutaj nasi klienci są oryginalnymi osobami, które pragnął czegoś innego i nie zadowalają się klasycznymi możliwościami spędzania wolnego czasu. Dlatego właśnie zamiast na przykład wycieczki na przysłowiowe kanary wolą odnaleźć miejsce gdzie są garaże z blachy oraz możliwość ich wypożyczenia i na tym oprzeć swoją wakacyjną przygodę.

3. Możliwości dotarcia do klienta – Nasz target jest stosunkowo szeroki. Produkt daje też możliwość na wprowadzenie pewnej alternatywności (garaże blaszaki dają możliwość oderwania się od schematów). Dlatego też powinniśmy rozpocząć kampanię, która będzie w stanie dotrzeć do ludzi w wieku 23+. To właśnie od tego wieku nasz target mechanicznie powinien się rozpoczynać. Górnej granicy nie będziemy ustalać, gdyż jest ona zbyt płynna.
Zanim odnajdziemy miejsca, gdzie przebywa nasz target będziemy zmuszeni określić oferowany przez nas produkt. Nasza firma to producent garaży z blachy zatem naszym towarem w masakrycznej większości będą garaże z blachy. Garaże blaszane dają możliwość MOBILNEGO SPĘDZENIA WAKACJI. Stanowią też pewnego rodzaju odskocznie od codzienności (przez jeszcze niezbyt spopularyzowane korzystanie z tego środka transportu na terenie Polski). Awangarda oraz oryginalność, a przede wszystkim ekonomia sprawiają, że są świetnym rozwiązaniem na kilkuosobowe, oryginalne spędzenie wakacji.

A jak można dotrzeć do naszego targetu? Z całą pewnością, jednym z najlepszych rozwiązań będzie dotarcie do odpowiednio spersonalizowanego oraz dobranego targetu poprzez portale branżowe oraz miejsca w Internecie gdzie będziemy w stanie odnaleźć tak szerokie grono zainteresowanych naszą ofertą osób. To będzie większość portali społecznościowych oraz innego typu miejsc, gdzie nasz target aktualnie będzie przebywał.

Zostaw komentarz »»

Informacje:

Ostatnie analizy rynków: