Portal Biznesowy

Ekonomia Gospodarka Marketing Nieruchomości Inwestycje

Golf vs 308, czyli diesle dla wymagających

Francuzi z koncernu PSA od lat słyną z wytwarzania świetnych silników wysokoprężnych. Są one na tyle cenione nawet wśród konkurentów, że swego czasu Ford zrezygnował z wytwarzania takich silników i wspiera się technologią rodem z biur konstrukcyjnych PSA.

VW Golf 7
Peugeot 308

fot. Wikimedia

Volkswagen zaś to też znany gracz, którego silniki zasilane olejem napędowym, mimo wpadek z niektórymi wersjami, są cenione i przez kierowców, i przez branżowych specjalistów. Podobna jest również ich wielkość, idealnie wpasowująca się w określenie „Autosegment C” – nie są to ani duże, ani małe samochody. Stąd porównanie francuskiej nowości z Golfem VII generacji warto odnieść do silników, których ideę opracował niejaki Rudolf Diesel

Golf vs 308, czyli 10 KM różnicy

Do gamy auta znad Sekwany wprowadzono właśnie nowy silnik 1,6 e-HDI, który osiąga moc 115 KM. Motor VW o tej samej pojemności generuje zaś 10 KM mniej. Czy wpływa to na osiągi? I jak ma się to do zużycia paliwa. Motor PSA ma nie tylko większą moc, ale i wyższy moment obrotowy (o 20 Nm). Prędkość maksymalna 308 to 191 km/h, słabszy Golf jest o kilometr szybszy. Przyspieszenie 0-100 km/h i tutaj przewagę osiąga mocniejsza jednostka (10,1 s wobec 10,7 s). Zużycie paliwa (średnie w VW to 3,8 l/100 km/h, czyli takie samo jak u konkurenta). Patrząc więc na te dane, można stwierdzić, że różnice są niewielkie i właściwie nie będą odczuwalne podczas codziennej eksploatacji.

308, czyli bardzo poważny konkurent

Nowy model Peugeota wizualnie zbliżył się do Golfa. Widać styliści i księgowi stwierdzili, że w klasie, w której to Golf od czterech dekad jest punktem odniesienia, będzie to gwarancją sukcesu na rynku. Jednak konserwatywna, jak na francuską markę, stylizacja może nie przypaść do gustu miłośnikom bardziej wyrafinowanych stylistycznie samochodów. Widać stwierdzono, że warto zmienić image, co ma się przełożyć i na większą sprzedaż, i na większe zyski. Jakościowo Peugeot już w żadnym stopniu nie odtaje od niemieckiego konkurenta. I także, co dziwne, nie odstaje ceną. Podstawowa wersja Volkswagena z silnikiem 1,6 TDI wyceniana jest na 74 tys. zł (wersja 3-drzwiowa), natomiast najtańszy Peugeot kosztuje niespełna 81 tys. zł.

Zostaw komentarz »»

Informacje:

  • Cateringowy pomysł na biznes - Catering może być świetnym pomysłem na biznes - trzeba jednak spełnić szereg warunków, które są wymagane jeśli firma ma odnieść sukces. Tr...
  • La Perle - Przeglądając oferty luksusowych mieszkań nie sposób ominąć projektu La Perle w Konstancinie-Jeziornie. Ten kameralny kompleks luksusowych rezyde...
  • Piece c.o. - Piece c.o. czyli inaczej piece centralnego ogrzewania. Są to urządzenia odpowiedzialne za wytworzenie ciepła potrzebnego do ogrzania czyli zasileni...
  • Nieruchomości – mała architektura. - Nieruchomości – nasze domy, mieszkania, szkoły i inne budowle, są dla nas najważniejsze. Jednak niewielu z nas zdaje sobie sprawę jak ważnym e...
  • Inwestycje w lokaty jednodniowe - Jeżeli ktoś ma już jakieś większe oszczędności, to żeby nie traciły one swojej wartości najlepiej jest je jakoś zainwestować. Z tego powod...
Ostatnie analizy rynków: