To jak reklama jest ważna we współczesnym świecie, wie każdy. Z tego powodu warto jest się dowiedzieć paru ciekawostek związanych z tym tematem.
Aby przedstawić nasze oferty w jak najkorzystniejszym świetle należy stworzyć ich reklamy. Jakie zatem etapy musi przejść reklama, aby była skuteczna. Po pierwsze należy stworzyć świadomość istnienia produktu, firmy bądź usługi wśród potencjalnych klientów. Po drugie należy wśród nich wzbudzić zainteresowanie danym produktem. Po trzecie należy sprawić aby klienci pożądali to co mamy im do zaoferowania. Po czwarte i ostatnie trzeba wywołać oczekiwaną reakcję, w przypadku jakiegoś produktu będzie to jego zakup.
Reklama jest nie tylko narzędziem marketingu. Pełni ona także inne funkcje, m.in. edukacyjną – dzięki nim możemy się dowiedzieć o pewnych naukowych faktach, informacyjną, wspierania sprzedaży – przypomina i nakłania do zakupu naszych produktów oraz konkurencyjną.
Istnieje kilka kryteriów podziału reklam. Jednym z nich jest podział ze względu na treść. W takim wypadku możemy wyróżnić m.in. reklamę podprogową, społeczną, teaserową, informacyjną, przypominającą, wspierającą, osłonową, ukierunkowaną, profesjonalną, porównawczą, konkurencyjną, agresywną, prestiżową oraz defensywną. Innym kryterium podziału jest to gdzie dana reklama się ukazuje. Wtedy możemy wymienić reklamę internetową, telewizyjną, prasową – ogłoszenia, radiową, tranzytową, mobilną oraz billboardy i spam.
Reklama jest ważnym elementem marketingu, jednak my jako klienci nie powinniśmy dać sobą zbytnio manipulować. Mamy swój rozum, dlatego nie możemy ślepo wierzyć w zapewnienia wszelkich przedsiębiorstw.