Portal Biznesowy

Ekonomia Gospodarka Marketing Nieruchomości Inwestycje

Skuteczne pozycjonowanie stron

Nie jest to tajemnicą, że najbardziej efektywną formą reklamy strony internetowej jest promocja w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie strony, jest w stanie zapewnić witrynie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie duży ruch na stronie. Rodzi się tutaj pytanie: jak pozycjonować skutecznie?

Aby profesjonalnie podejść do tematu pozycjonowania i rzeczywiście skutecznie promować własną stronę, przede wszystkim należy uświadomić sobie jedną rzecz – różne wyszukiwarki posiadają odmienne algorytmy i to co wpływa pozytywnie na zwiększenie pozycji w jednej z nich, może obniżyć pozycję w innych. Dlatego po pierwsze należy wybrać tę wyszukiwarkę, na której będziemy się skupiać.

Wybór wyszukiwarki nie jest skomplikowany. Najpopularniejszą w Polsce wyszukiwarką, posiadającą ponad 90-cio procentowy udział w rynku jest Google. Dlatego polecam na niej właśnie skupić swoją uwagę. Na jakie elementy zwraca uwagę algorytm Google?

Są to głównie dwa elementy: treść (ang. content) oraz linki prowadzące do pozycjonowanego serwisu. Poniżej omówię najważniejsze warunki skutecznego pozycjonowania w Google. Zacznijmy od treści.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google.
Chcąc uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania trzeba przede wszystkim zadbać o właściwą optymalizację serwisu. Wśród nich wymienić można pozytywne i negatywne czynniki.
Ustalenie negatywnych czynników jest obszernym tematem, nadającym się na osobną publikację. Z pewnością warto poznać zabronione techniki SEO, by uniknąć przykrych niespodzianek, w najgorszym przypadku wykluczenia strony z indeksu wyszukiwarki (popularnie określane jako BAN). Zajmijmy się tutaj czynnikami pozytywnymi.
Najistotniejszym elementem strony, na który zwraca uwagę algorytm oceniający jest tytuł strony, czyli tekst zamieszczony w wewnątrz tagu Title. Powinien on zawierać słowa kluczowe, na które pozycjonować chcemy stronę WWW. Nie należy jednak powtarzać ich nadmiernie, dlatego że może to zostać potraktowane jako próba manipulowania wynikami wyszukiwania, a sama strona ukarana. Tę samą zasadę stosuje się do samej treści na stronie.
Powinny znaleźć się w niej istotne słowa kluczowe, słowa bliskoznaczne i podobne. Wyszukiwarka Google posiada specjalne mechanizmy, które na swój sposób rozpoznają treść strony. Nie chodzi oczywiście, że wyszukiwarka „rozumie” tekst, ale na podstawie analizy innych podobnych stron oraz zachowań internautów (wyszukiwane kolejno po sobie słowa i frazy kluczowe) różne słowa czy wyrażenia przypisywane są do określonej tematyki. Jeśli witryna zawiera wiele takich wyrażeń, traktowana jest jako wartościowa treść (przy zapewnieniu odpowiedniej popularności witryny).
Najistotniejsze słowa i wyrażenia kluczowe warto jest wyróżnić, np. poprzez pogrubienie, użycie kursywy bądź podkreślenia.

Linkowanie strony
Kolejnym niezwykle istotnym elementem jest linkowanie witryny. Istnieje wiele szkół dot. linkowania serwisu internetowego. Jest to obszerny temat, dlatego omówię to zagadnienie w osobnym artykule.

Zostaw komentarz »»

Informacje:

  • Skuteczne pozycjonowanie - Co zrobić aby pozycjonowanie było naprawdę skuteczne, a nasze działania były dobrze ukierunkowane i przynosiły wymierne efekty? O tym wszystkim ...
  • Pozycjonowanie - Internet daje nam ogromne możliwości. Za jego pomocą nie tylko możemy poznać nowych znajomych, czy szybko się komunikować. Nie tylko najszybcie...
  • Darmowe pozycjonowanie stron www - Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to spowodowanie aby wyszukiwarki umieszczały ustaloną stronę w wyższych sferach rezultatów za...
  • Pozycjonowanie stron www – biznes z przyszłością - O pozycjonowaniu stron internetowych powiedziano już wiele, jeszcze więcej za to napisano. Jednak do tej pory niewiele osób zdaje sobie sprawę z t...
  • Katalog - Firmowa strona internetowa często staje się narzędziem biznesowym i współpracy z klientami, której używa do kontaktu z klientami, powiadamia ic...
Ostatnie analizy rynków: