Cichociemny marketing

O tym, że marketing korzysta z każdego dostępnego środka o ile tylko jest on legalny (lub sankcje za jego nielegalność nie przewyższają zysków) i skuteczny, wie każdy. Jednak nie każdy już wie, czym jest tak zwany guerilla marketing. Cóż to takiego? Jest to ta dziedzina marketingu, która w swoich działaniach stosuje najbardziej zaskakujące i niekonwencjonalne metody oraz środki działania, przyjrzyjmy się kilku przykładom jego wystąpienia.

W Japonii spece od guerilly pragnąc zareklamować Ikeę udekorowały cały pociąg materiałami ze sklepu. Poczynając od tapet, obrazów i posterów na ścianach, przez kanapy, sofy i fotele w jednych przedziałach po stoliki i lampki nocne w innych. W Holandii pragnąć przekonać ludzi, aby przestali śmiecić w autobusach, spece od marketingu sięgnęli po inny środek dekoracji wnętrz – naklejki na ścianę i ozdobili nimi tył autobusu od zewnątrz. Naklejki przypominały dwóch śmieciarzy czepiających się pojazdu, a napis pomiędzy nimi głosił „Nie zamieniaj swojego autobusu w śmieciarkę!”. Podziałało, liczba śmiecących spadła praktycznie o ponad połowę.

Czasami jednak guerilla przyjmuje formy, które z pewnością doczekałyby się skrajnego potępienie w naszym stronach. Przykładem może być tutaj kampania promująca alarmy i zabezpieczenia, jaką przeprowadził Bosch w Republice Południowej Afryki. Otóż w bogatych dzielnicach, których mieszkańcy żyją w permanentnym strachu przed przestępcami z biednych dzielnic, do skrzynek pocztowych wrzucano zdjęcie domu wraz podpisem „Gdybyś miał system bezpieczeństwa CCTV, zobaczyłbyś jak obserwowałem Twój dom.”.Odrobinę przerażające prawda? Jednak na tym polega właśnie guerilla, pojawia się nagle, zaskakuje, odnosi zwycięstwo i znika, by w przyszłości znów zaatakować potencjalnych klientów z zaskoczenia.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

  • Rynek agencji interaktywnych w Białymstoku -  Rynek agencji interaktywnych w Białymstoku obecnie nie jest dobrze rozwinięty. Firmy zajmują się przede wszystkim tworzeniem stron www lub projekt...
  • Marketing sportowy -  Pierwsza definicja marketingu sportowego pojawiła się w prasie amerykańskiej w 1979 roku, a jej autorem był L. Kesler. Trzeba przyznać, że choć...
  • Ogłoszenia, a marketing internetowy. -  W obecnych czasach marketing jest ważny w każdej dziedzinie gospodarki. Aby potencjalni klienci chcieli kupować właśnie nasze produkty lub korzys...
  • Czym jest marketing wielopoziomowy? -  Moda na nowe formy działalności gospodarczej wciąż trwa. Polacy w szczególny sposób adaptują na rodzimy grunt wszelkiego rodzaju rozwiązania s...
  • Sukces sieci afiliacyjnych -  Marketing sieciowy opierający się na tak zwanych sieciach afiliacyjnych jest bardzo korzystnym i rozpowszechniającym się system współpracy wydaw...
  • Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności