Inwestycje w nowoczesne technologie przejawiają się między innymi w pojawianiu się w sieci coraz to nowych startupów. Niektóre z nich co prawda stanowią powielenie zagranicznych pomysłów, inne zaś są autorskimi projektami zwykle młodych i bardzo zdolnych programistów z Polski, którzy dzięki wsparciu np. z Unii europejskiej, mogli zrealizować swoją inwestycję i stworzyć serwis internetowy z prawdziwego zdarzenia.
Przy realizacji inwestycji w projekty internetowe zwykle oprócz błyskotliwego pomysłu, potrzeba specjalistów, którzy zrealizują zamysł projektanta. Między innymi, chodzi tu o programistów i web developerów. To oni w rzeczywistości są twórcami serwisu internetowego. Opracowują oni engine serwisu i wszystkie jego funkcjonalności, zgodnie z otrzymaną od zleceniodawcy specyfikacją projektową i techniczną. Oprócz tego, w procesie realizacji inwestycji w startup bierze udział również grafik. Tworzy on warstwę graficzną serwisu.
Inną profesją, która ma do czynienia z tworzeniem startupów, jest copywriter. Wszystkie teksty zamieszczone w serwisie, łącznie z regulaminem dla użytkowników, polityką prywatności i opisem funkcjonalności portalu, są tworzone przez copywritera. Copywriter może również zająć się namingiem serwisu i jego poszczególnych sfer. Tworzenie nazw to jedno z podstawowych zadań w pracy copywritera.
Jak widać, aby doprowadzić do szczęśliwego końca inwestycję w startup w Internecie, potrzeba współpracy wielu osób, różnych zawodów. Bez ich porozumienia, nowy serwis internetowy nie miałby większych szans na powstanie. Sam inwestor zaś daje wyłącznie pomysł startupu, a całym jego stworzeniem zajmują się już prawdziwi profesjonaliści w swojej dziedzinie. Może on również zająć się na koniec wypromowaniem serwisu w sieci internetowej.