Żadną tajemnicą nie jest fakt, że decydujący wpływ na to, czy biznes odniesie sukces mają pracownicy.

Wykwalifikowani specjaliści są kluczowi dla każdej organizacji – ich kompetencje są nieocenione, wykonują swoje zadania z należytą starannością, zarażają optymizmem resztę zespołu. Warto jednak pamiętać o tym, że znalezienie tych pracowników, zarządzanie nimi, inspirowanie ich, dbanie o ich motywację i zaangażowanie, a tym samym zatrzymanie ich wewnątrz organizacji są wyjątkowo ważnym i odpowiedzialnym zadaniem. A obowiązek ten spoczywa na rekruterach! Wniosek jest więc prosty – fundamentem sukcesu firmy są również, przynajmniej pośrednio, rekruterzy i cały dział HR. Jak zatem osoby zawodowe związane z rekrutacją mają reagować na dynamiczne zmiany rynku? Czy powinny regularnie brać udział w szkoleniach i warsztatach? Jak wesprzeć specjalistów ds. rekrutacji w codziennych działaniach? Odpowiadamy na najważniejsze pytania – zapraszamy do artykułu.
Szkolenia dla HR – czy warto z nich korzystać?
Biznes jest dynamiczny i musi szybko reagować na zmiany, a w związku z tym potrzebuje partnerów, którzy krok w krok będą im w tych zmianach towarzyszyć. Specjalista ds. rekrutacji musi więc z jednej strony odpowiadać na potrzeby biznesu, a z drugiej pamiętać o tym, że to kadra jest najważniejsza. Czy da się harmonijnie pogodzić założenia i cele obu stron? Oczywiście! Jednak, aby to zrobić, potrzebny jest wyszkolony i profesjonalny rekruter.
Szkolenia rekrutacja Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk… aż biją po oczach! Czy bezzasadnie? Absolutnie! Rekruter, który chce odpowiadać na potrzeby rynku musi nieustannie pracować nad swoimi umiejętnościami i kompetencjami. Jakie więc szkolenia dla specjalistów ds. rekrutacji są ważne? Na co powinno się zwracać uwagę? W jakim kierunku rekruterzy powinni się szkolić? Podpowiadamy!
Dlaczego rekruter musi być wszechstronny?
Pracownicy działów miękkiego HR stoją przed dużym wyzwaniem – rynek pracy non-stop się zmienia. Chcąc sprostać tym wymaganiom, rekruterzy muszą reagować na wszystkie fluktuacje – na zmiany społeczne, technologiczne, biznesowe. Odpowiedzią na te wyzwania są właściwie dobrane szkolenia z rekrutacji dla zespołu HR.
Profesjonalny rekruter musi odnajdywać się w wielu zadaniach i obowiązkach. Specjalista ds. rekrutacji w codziennej pracy przyjmuje bowiem wiele ról – stratega, analityka, sprzedawcy, psychologa, negocjatora i dyplomaty. Co więcej, dobry rekruter zna także podstawy marketingu i employer brandingu.
Dlaczego profesjonalny rekruter musi być wszechstronny? Powodów jest wiele. Przede wszystkim pracę rekrutera trzeba zacząć rozpatrywać również w kategoriach sprzedaży. Wszak ogłoszenie o pracę poniekąd stanowi zachętę do zainteresowania się danym stanowiskiem pracy, a rozmowa kwalifikacyjna jest potwierdzeniem, że warto zatrudnić się w konkretnej firmie. Czasy, w których to pracownicy starali się o uwagę pracodawcy już dawno minęły, dlatego rekruterzy muszą elastyczni i reagować na zmiany, które przynosi rynek.
Nowe technologie w HR
Specjalista ds. rekrutacji musi również sprawnie poruszać się w świecie nowoczesnych technologii. Cyfryzacja, globalizacja, sztuczna inteligencja rewolucjonizują także świat HR. Boty rekrutacyjne czy video-rozmowy dziś są na porządku dziennym, jednak jeszcze kilka lat temu wydawały się abstrakcją! Innymi słowy – nowoczesne technologie i cyfryzacja rewolucjo z dużą intensywnością zmieniają branżę Human Resources, a w tym procesy rekrutacji i selekcji. Wniosek jest więc prosty – aby być skutecznym i efektywnym, trzeba wiedzieć, co w trawie piszczy.
Podsumowując – profesjonalny rekruter powinien na bieżąco zdobywać nowe doświadczenie i nowe kompetencje. Rosnące wymagania kandydatów, deficyt ekspertów na rynku i zmieniające się potrzeby biznesu są jednymi z ważniejszych czynników, mówiących o tym, że szkolenia dla rekruterów są wyjątkowo istotne. Techniki selekcji i rekrutacji, narzędzia oceny okresowej, sposoby badania satysfakcji pracowników zmieniają się z dnia na dzień i profesjonalny rekruter musi być na to przygotowany. Warto więc pamiętać o tym, że inwestycja w rozwój kadry powinna obejmować również regularne szkolenia dla branży HR – z komunikacji, z tworzenia przyciągających uwagę ogłoszeń rekrutacyjnych, z badania potrzeb kandydatów, z projektowania candidate experience, z narzędzi wspierających proces selekcji… Zapewniamy, że taka inwestycja bardzo szybko zwróci się z nawiązką.