W dobrze zaprojektowanych strategiach marketingowych reklamę push i pull zazwyczaj łączy się ze sobą. Dowiedz się, na czym polegają oba jej rodzaje i dlaczego warto używać obu jej rodzajów. Podpowiadamy, czym się różnią i co je łączy.
Reklama push i pull – co kryje się pod tymi nazwami?
Reklama push i pull to dwa rodzaje działań, które skupiają w sobie różne narzędzia komunikacji marketingowej. Największą różnicą między nimi są oczywiście funkcje, które pełnią. Zadaniem reklamy push jest przekazywanie treści do odbiorcy. Reklama pull to natomiast sposób na zainteresowanie klienta danym produktem czy usługą i zwiększenie popytu na nią. Oba rodzaje reklamy wykorzystują różne kanały komunikacji. W przypadku reklamy push są to zazwyczaj mailingi i newslettery, a także SMSy. Z kolei reklama pull w głównej mierze opiera się na mediach społecznościowych, stronach firmowych i blogach.
Reklama push i pull – jakie są różnice między nimi?
Tutaj uwydatnia się kolejna różnica między tymi dwiema grupami narzędzi marketingowych. O ile w przypadku reklamy push klient nie musi być zaznajomiony z marką, reklama pull wymaga już od niego znajomości marki. Tylko w ten sposób może dotrzeć do treści, które promowane są takimi kanałami, jak fanpejdże. Oczywiście search engine marketing pomoże mu dotrzeć do treści, ale mimo wszystko nie ma czynnika ,,wypychającego” ją, jak w przypadku push. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat poszczególnych rodzajów reklamy? Wejdź na: https://push-ad.com/blog/czym-rozni-sie-reklama-push-od-pull/.
Reklama push i pull – dlaczego warto je łączyć?
Planując strategię marketingową, warto połączyć oba te rodzaje reklamy, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. O ile pierwsza umożliwi Ci przyciągnięcie klientów do Twoich treści, druga z kolei uwiarygodni Twój wizerunek i pomoże im dowiedzieć się więcej. Szukasz specjalisty, który pomoże Ci zaplanować te działania? Wejdź na https://push-ad.com/.
Choć branża marketingowa nie jest mi obca, to nie znałem tych pojęć.