Co robić w sytuacji kryzysowej w firmie – Działania z zakresu public relations

Jakie działania z zakresu PR powinny być natychmiast podjęte w sytuacji kryzysowej?

spotkanie firmoweSytuacja kryzysowa może przytrafić się praktycznie każdej firmie. Od podjętych w takim momencie działań może zależeć przyszłość przedsiębiorstwa. Poniżej prezentujemy schemat działań z zakresu public relations, które warto w takiej sytuacji podjąć.

(Załóżmy przykładowo, że firma znajdująca się w kryzysowej sytuacji zajmuje się branżą spożywczą):

  • Stworzenie zespołu kryzysowego (dwóch najbliższych współpracowników dyrektora, do których ma pełne zaufanie i jedna osoba z zewnątrz – specjalista public relations).
  • Przygotowanie notatki prasowej oraz wysłanie jej do prasy.
  • Przygotowanie wystąpienia publicznego, zwołanie konferencji prasowej.
  • Zorganizowanie dla lokalnych producentów szkolenia dotyczącego przechowywania towarów oraz odpowiadania na ataki pojedynczych klientów.
  • Zorganizowanie drzwi otwartych dla klientów, prasy i osób zainteresowanych, tak żeby mogły się przekonać, że firma nie ma nic sobie do zarzucenia Umieszczenie krótkiej notatki informacyjnej w prasie nawet na koszt firmy. 

Jakie techniki należy wykorzystać?

  • Informacja prasowa.
  • Założenie infolinii.
  • Zorganizowanie konferencji prasowej.
  • Organizowanie spotkań (szkoleń) z pośrednikami w celu poinstruowania ich o przechowywaniu, przewożeniu towarów.
  • Zorganizowanie spotkań z pracownikami liniowymi – BHP.
  • Dni drzwi otwartych – Systematyczne informowanie prasy (przesyłanie im materiałów) Powoływanie się podczas konferencji i dni drzwi otwartych na wyniki ekspertyz. 

Strategia przedsiębiorstwa: Firma powinna bronić swojej niewinności w sposób asertywny, przy zastosowaniu środków zapobiegawczych dla nieprawidłowego  przechowywania lub transportu wśród pośredników i lokalnych przemysłowców.

Nie będziemy atakować mediów, ponieważ zostanie to bardziej zapamiętane w pamięci publiczności.

Powiemy jakie jest nasze stanowisko w tej sprawie, mówimy o tym, że zostały przeprowadzone kontrole produktów lokalnych producentów, które nie wykazały żadnych uchybień podczas produkcji wędlin w firmie.  Poinformujemy, że wszystkie zatrudnione osoby miały aktualne badania lekarskie, a warunki produkcji odpowiadały wszelkim normom technologicznym i sanitarnym.



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Co robić w sytuacji kryzysowej w firmie – Działania z zakresu public relations”

3 Komentarzy i opinii na forum
  • Erton

    Zazwyczaj najlepiej przemilczeć, odpowiadać jak najmniej, bo im więcej szumu tym gorzej. Co z tego, że się nawet wytłumaczy jak fama pójdzie.

  • Anonim

    Dzisiaj ciężko w dobie internetowego hejtu.

  • Specjalista PR

    Wielkie korpy zwykle zlewają temat, szczególnie w przypadku internetu. Chyba, że już się do TV albo prasy przeniesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

  • Hotele w Paryżu -  Wyjazd do Paryża to wielka przygoda. Razem z przygodą idą przygotowania oraz poszukiwania hotelu w Paryżu, planowanie zwiedzania oraz podsumowania...
  • Znajomość języków w zmieniającym się świecie -  Żyjemy w bardzo dynamicznych czasach. Człowiek za życia zmienia pacę kilkukrotnie i wciąż potrzebuje się doszkalać. Każdy musi się specjaliz...
  • 22 % młodych Brytyjczyków bez pracy -  Wyspy mają nie lada problem. Rząd nie potrafi poradzić sobie z rosnącą stopą bezrobocia, a prognozy na przyszłe lata są coraz surowsze. Głów...
  • Kupno nowego mieszkania -  W końcu nam się udało. Po kilku latach zaciskania pasa stać nas na zakup małego mieszkanka. Ja już od kilku miesięcy chodzę po deweloperach i ...
  • Szkolenia biznesowe – co to takiego? -  Obecnie zakłady pracy wymagają od swoich pracowników ciągłego rozwoju zawodowego. Pracodawcy najczęściej decydują się na szkolenia. Przedsię...
  • Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności