Firmy nie lubią wydawać pieniędzy na niesprawdzone metody promowania swojej działalności. Właściciel firmy chętnie wyłoży środki na promocję firmy, ale wyłącznie wtedy, gdy będzie on miał całkowitą pewność, że wykorzystywane narzędzie będzie rzeczywiście skutecznym. Firmy korzystają z dziesiątek metod na promocję swojej działalności, a o których można powiedzieć, że są skuteczne?
Na pewno nie są nimi spoty reklamowe w telewizji, chociaż patrząc na zainteresowanie reklamami w przerwach programów można odnieść wrażenie, że rzeczywiście takie działania muszą być niesamowicie opłacalne. Obserwując zachowanie ludzie utwierdziłem się w przekonaniu, że reklamy w telewizji albo oglądają się same, albo w czasie ich trwania przełączamy na inną stację.
Po prostu obecnie spotów reklamowych w telewizji jest tak wiele, że w tym czasie równie dobrze obserwator może przygotować sobie posiłek, czy też… wykąpać się. Jeśli mamy już rzeczywiście mówić o dobrych metodach promocji, to zapewne taką jest dobrze przygotowany konkurs związany z działalnością danej firmy. Konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody stanowi rewelacyjny wabik na wszystkich klientów, którzy kiedykolwiek korzystali z usług firmy. Przecież informacje o konkursach rozpowszechniają się same, bez wykupowania jakichkolwiek kampanii.
Na chwilę obecną własne konkursy organizuje każda firma, która prowadzi działalność promocyjną zgodnie z panującymi trendami.