Jak zwykle co jakiś czas publikujemy ogólnikową analizę wybranych sektorów rynku internetowego. Tym razem postanowiliśmy przeanalizować branże jaką są ozdoby ślubne. Sektor ten wybraliśmy ze względu na dość dynamicznie rozwijającą się w naszym kraju branże ślubną.
Analiza konkurencji
Ozdoby ślubne są dość specyficznym produktem dla rynku internetowego. Konkurencja w tym sektorze jeszcze nie jest tak silna jak w przypadku popularnych produktów sprzedawanych przez internet. Jednakże stale pojawiają się nowe sklepy oferujące ozdoby ślubne i coraz trudniej nowym firmom wejść na ten rynek. Także podobnie jak w popularniejszych branżach przy sprzedaży takiego produktu jak ozdoby ślubne, bez systematycznej promocji się nie obejdzie. Niektóre firmy z pokrewnych sektorów dla branży ślubne dostrzegają również rozwój tego sektora i próbują uszczknąć nieco z tego rynku również dla siebie. Przykładem może być tu nowy sklep oferujący ozdoby ślubne na torty i ciasta. Mimo, że firma ta oferuje głównie produkty cukiernicze, to także wchodzi ze swoją ofertą na rynek, sprzedając ozdoby ślubne na torty i ciasta, zatem również tego typu sklepy należy wliczyć do konkurencji w sektorze ozdób ślubnych.
Szanse:
1. Dynamiczny rozwój branży ślubnej jako sektora biznesowego.
2. Średnia ilość podmiotów oferujących ozdoby ślubne przez internet.
3. Stosunkowo niewielkie koszty otwarcie sklepu internetowego.
4. Systematyczny wzrost popytu na ozdoby ślubne.
Bariery:
1. Konieczność zainwestowania sporych nakładów na promocję.
2. Stale rosnąca konkurencja.
Jeśli pójdziemy w ślad za Stanami i innymi rozwiniętym krajami, gdzie wszystko co kojarzy się ze ślubem osiąga czasem nawet niedorzeczne ceny, to tu na prawdę drzemie duży potencjał szczególnie dla firm, które będą już jakiś czas na rynku.