Istnieje wiele technik pomocniczych służących do obiektywnego poznania potrzeb użytkowników, np. wywiady, ankiety, obserwacje czynności i oddziaływa obserwacje i zapis ekologiczny. W większości wymienionych technik dąży się do jedno miejsca i czasu uczestnictwa przez stosowanie prostych i konwencjonalnych środki i narzędzi. W ostatnich latach coraz liczniejsze są także eksperymenty z zastosowani elektronicznych środków komunikowania się (telewizji, komputerów itp.) do wspomaga uczestnictwa. Najbardziej popularną grupą technik stosowanych przede wszystkim p rozwiązywaniu problemów urbanistycznych są gry symulacyjne. Każdą grę można postawić jako system złożony z czterech zbiorów: elementów gry (pola gry, rekwizytów itp.) reguł i zasad stosowania tych elementów; uczestników; reguł uczestnictwa System projektowanie wnętrz można traktować jako grę Jest to zbiór modeli projektowych, zbiór reguł stosowania i łączenia modeli projektowych zbiór uczestników procesu projektowania oraz zbiór reguł uczestnictwa w procesie projektowania. Takie podejście do rozwiązywania problemów urbanistycznych i architektonicznych pozwala na przejście w sposób ciągły od projektowanie stron www tradycyjnego do uczestniczącego. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w grach modeli ikonicznych (rysunków i modeli trójwymiarowych) jako podstawowego języka komunikowania się. Jest równie; możliwe ułożenie współpracy projektanta profesjonalisty z projektantem amatorem, a więi użytkownikiem biorącym udział w projektowaniu.
- Strona w topie
- Pozbądź się grzybicy i gronkowca
Może Ci się też spodobać
Zobacz też: