Rynek agencji interaktywnych

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy widać wyraźny trend przenoszenia dużych budżetów reklamowych przez znane marki z radia i telewizji do Internetu. Jak podaje IAB Polska w roku 2006 wydatki na internetową reklamę stanowiły 4% całkowitych wydatków reklamowych ponoszonych przez firmy. W związku z tym w siłę rosną  agencje interaktywe, czyli agencje reklamowe wyspecjalizowane w marketingu internetowym.

Powyższa sytuacja jest spowodowana przede wszystkim dużym wzrostem skuteczności kampanii reklamowych on-line, na co ogromny wpływ ma stale zwiększająca się liczba aktywnych internautów, która w Polsce wynosi około 13 milionów oraz rosnąca średnia ilość godzin spędzonych w sieci – w chwili obecnej wynosząca około 30 godzin tygodniowo. Rynek agencji interaktywnych w Polsce jest mocno rozdrobniony, istnieje wiele jedno lub dwuosobowych butików kreatywnych, ale jest coraz więcej dużych agencji, o ustablilizowanej pozycji, obsługujących popularne marki, zatrudniających duże zespoły specjalistów i realizujących projekty na światowym poziomie. E-marketing, projektowanie stron korporacyjnych, tworzenie witryn produktowych oraz wdrażanie systemów CMS są podstawowymi kierunkami rozwoju agencji interaktywnych, jednak wiele z nich realizuje także projekty z zakresu internetowych aplikacji użytkowych.

Więcej informacji o sposobach działania agencji interaktywnych, wdrożeniach systemów CMS oraz systemów do obsługi sklepów internetowych znajdzecie Państwo na witrynach korporacyjnych konkretnych firm.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

  • Czym zajmuje się agencja interaktywna? -  Na polskim rynku pojawia się ostatnimi czasy coraz więcej firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych oraz agencji interaktywnych o r�...
  • Rynek agencji interaktywnych w Białymstoku -  Rynek agencji interaktywnych w Białymstoku obecnie nie jest dobrze rozwinięty. Firmy zajmują się przede wszystkim tworzeniem stron www lub projekt...
  • Pozycjonowanie -  Internet daje nam ogromne możliwości. Za jego pomocą nie tylko możemy poznać nowych znajomych, czy szybko się komunikować. Nie tylko najszybcie...
  • Długopisy, gadżety reklamowe, nadruki – co firma powinna ustalić, zanim zamówi materiały BTL w Agencji. -  Każda firma chcąc wprowadzić nowy produkt na rynek, musi zadbać o odpowiednie wypromowanie swoich produktów i zapewnienie właściwej reklamy, dz...
  • Auto giełda -  Handel samochodami używanymi to nadal dobry biznes, a rynek starych samochodów rozrasta się. Samochody używane w ofertach sprzedaży pochodzą prz...
  • Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności