W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy widać wyraźny trend przenoszenia dużych budżetów reklamowych przez znane marki z radia i telewizji do Internetu. Jak podaje IAB Polska w roku 2006 wydatki na internetową reklamę stanowiły 4% całkowitych wydatków reklamowych ponoszonych przez firmy. W związku z tym w siłę rosną agencje interaktywe, czyli agencje reklamowe wyspecjalizowane w marketingu internetowym.
Powyższa sytuacja jest spowodowana przede wszystkim dużym wzrostem skuteczności kampanii reklamowych on-line, na co ogromny wpływ ma stale zwiększająca się liczba aktywnych internautów, która w Polsce wynosi około 13 milionów oraz rosnąca średnia ilość godzin spędzonych w sieci – w chwili obecnej wynosząca około 30 godzin tygodniowo. Rynek agencji interaktywnych w Polsce jest mocno rozdrobniony, istnieje wiele jedno lub dwuosobowych butików kreatywnych, ale jest coraz więcej dużych agencji, o ustablilizowanej pozycji, obsługujących popularne marki, zatrudniających duże zespoły specjalistów i realizujących projekty na światowym poziomie. E-marketing, projektowanie stron korporacyjnych, tworzenie witryn produktowych oraz wdrażanie systemów CMS są podstawowymi kierunkami rozwoju agencji interaktywnych, jednak wiele z nich realizuje także projekty z zakresu internetowych aplikacji użytkowych.
Więcej informacji o sposobach działania agencji interaktywnych, wdrożeniach systemów CMS oraz systemów do obsługi sklepów internetowych znajdzecie Państwo na witrynach korporacyjnych konkretnych firm.