Rośnie sprzedaż sprzętu komputerowego i programów komputerowych. Obecnie trudno wyobrazić sobie codzienną egzystencję bez używania komputera stacjonarnego czy laptopa. Polacy wybierają jednak nie tylko sprzęt tradycyjny.
Kilka lat temu posiadania własnego komputera przenośnego było powodem do dumy i w pewien sposób wyróżniało użytkownika na tle innych. Dziś, kiedy notebooki kosztują naprawdę niewiele, a wiele firm-dostawców internetu oferuje je za symboliczną złotówkę w zamian za podpisanie umowy, sprzęt ten stał się niezwykle popularny. Jakie grupy wiekowe i jacy klienci kupują zatem notebooki i netbooki? Przyjrzyjmy się problemowi.
Notebooki do 2500zł kupują zazwyczaj ludzie młodzi i w średnim wieku, którzy potrzebują sprzętu najczęściej do serfowania w internecie oraz do obsługi prostych programów komputerowych. Zwracają oni szczególną uwagę na cenę i design, nie zaś na markę. Większość osób zaopatrujących się w tanie laptopy używa ich także do celów typowo rozrywkowych (gry, muzyka).
Notebooki droższe nabywają osoby prowadzące własne firmy oraz te, którym dobry sprzęt potrzebny jest do pracy z grafiką, a także zapaleni komputerowi gracze.
W netbooki do 2000zł zaopatrują się również ludzie młodzi, a także także osoby prowadzące firmy i kierownicy, którzy potrzebują sprzętu nie tylko do korzystania z internetu czy pisania tekstów, ale także umożliwiającego korzystanie z pakietów biurowych w podróży. Dla kupujących liczy się także szczególnie długość pracy baterii urządzenia.
Komputery stacjonarne, mimo powszechnej dostępności sprzętu przenośnego są wciąż niezwykle popularne, a ich sprzedaż nie maleje.
Jakie firmy wybierają więc Polacy? Bez wątpienia istnieją marki, które kojarzą się nam od lat z bezawaryjnością i dobrym, szybkim, rzetelnym serwisem. Są to zazwyczaj takie egzemplarze jak laptopy Dell czy HP.
Gdzie kupujemy najczęściej? Odpowiedź jest prosta – w centrach handlowych i przez internet. Laptopy nabywamy zazwyczaj na raty, natomiast netbooki za gotówkę.