Polskie firmy cieszą się coraz większym zainteresowaniem spółek zagranicznych. Szczególnie zaś tych zza zachodniej i wschodniej granicy. Jeszcze kilka lat temu poziom eksportu do krajów Unii Europejskiej, a także do Rosji czy na Ukrainę był niespełna połowę mniejszy niż ma to miejsce obecnie.
Dzieje się tak za sprawą większej opłacalności produkcji i coraz niższych kosztów eksportu. Poza tym firmy zachodnie, a także wschodnie coraz częściej zwracają uwagę na to, od kogo nabywają i zamawiają towary.
Największą popularnością wśród zagranicznych kontrahentów cieszą się rodzime firmy rodzinne. Najbardziej zaś te, które istnieją już kilkadziesiąt, nierzadko 40 i 50 lat na rynku. Wiele z nich osiągnęło zatem sukces nie tylko na rynku polskim. Na co zwracają szczególną uwagę firmy importujące z naszego kraju specjalistyczne produkty?
Przede wszystkim liczy się dla nich doświadczenie. Im starsza i dłużej działająca firma na rynku, tym większa szansa, że wywiąże się ona z zamówienia. Poza tym firmy doświadczone mogą zaoferować nie tylko najwyższą, lepszą nić konkurencja jakość swoich produktów, ale także konkurencyjne, niespotykane gdzie indziej ceny. Firmy rodzinne cieszą się także największym zaufaniem i kojarzą się często z dobrą organizacją pracy, a także bezproblemowym podejściem do transakcji i rzetelnością. Przykładem firmy rodzinnej, która ostatnimi czasy szczególnie sprawnie dystrybuuje swoje wyroby, a także podbija wszelkie rynki jest wielkopolskie Sitono, które zajmuje się między innymi produkcją takich towarów jak sita do kombajnów czy perforacją blach.
Nic więc dziwnego, że zagraniczne firmy coraz częściej stawiają na polskie spółki rodzinne. Jeśli firma potrafi działać sprawnie i z pomysłem przez kilkadziesiąt lat i utrzymać się na rynku, jest to najlepszym dowodem nie tylko na dobre jej zarządzanie, ale także na jej sukces i sprawną strategię. Możemy zatem być dumni z faktu, że polskie firmy podbijają zagraniczne rynki, a rodzinnym spółkom pogratulować wytrwałości i pomysłowości, a także – przede wszystkim – skuteczności.