Decydując się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej na tak trudnym a jednocześnie chłonnym rynku jakim jest motoryzacja i rynek używanych samochodów nie można nie zająć się konkurencją, a tym bardziej nie wolno jej nie docenić. A jest ona spora, bowiem do prowadzenia działalności w zakresie sprzedaży i skupu aut używanych nie są wymagane żadne licencje i pozwolenia (wyjątkiem jest pozwolenie na plac – pod warunkiem że przechowujemy więcej niż 10 samochodów). Dodatkowo, zainteresowanie kupnem aut używanych, nie spada (a w dobie kryzysu nawet rośnie) co sprawia, że wiele osób widzi swoją szansę w takiej działalności.
Dlatego, prowadząc skup samochodów nie można ani na chwilę zapominać o monitorowaniu konkurencji i o szukaniu alternatywnych metod i przewagi konkurencyjnej. Jak to robić? Przede wszystkim słuchać opinii, jakie panują w okolicy na temat konkurencyjnych zakładów. Przyglądać się temu co piszą w Internecie na temat konkurencji internauci. Warto również sprawdzić zakres działalności konkurencji. Nie wszystkie punktu skupują bowiem wszystkie rodzaje i modele samochodów. Być może nasza najbliższa konkurencja to auto skup z wysokimi wymaganiami, skupujący jedynie określone roczniki? Jeśli tak jest to łatwo znaleźć można odpowiednią niszę dla naszej działalności.
Warto również przeprowadzić działanie typu tajemniczy klient czyli sprawdzić jakie metody sprzedaży oraz obsługę klienta proponuje konkurencja – być może możliwe będzie wdrożenie cudzych rozwiązań również u nas? A może mamy pomysł jak podnieść naszą obsługę na jeszcze wyższy poziom, tak aby konkurencję przegonić? Możliwości jest sporo, trzeba tylko umieć je znaleźć.