Ostatnimi czasy promocja w Internecie stała się ważnym działaniem dla wielu firm. Oferowane przez agencje interaktywne formy reklam, zachęcają i przyciągają klientów. Wśród powierzchni reklamowych możemy wyróżnić billboardy, butony, banery, linki sponsorowane, artykuły oraz Google Adwords. Jest to nic innego jak link reklamowy wyświetlany jako reklama kontekstowa, związana z dopasowanie treści reklam do treści stron internetowych, na których są umieszczone. Sprzedawana jest za pomocą modelu CPC, czyli opłaty naliczanej za każde kliknięcie.
Pozycja Adwords zależna jest od maksymalnej stawki CPC jaką ustali reklamodawca oraz od wyniku jakości reklamy. Kampanie adwords tworzone są poprzez odpowiedni wybór słów kluczowych, po wpisaniu których będzie się wyświetlała reklama (tym samym trafia do zainteresowane klienta) oraz poprzez wybór witryn internetowych, na których widnieje reklama.
Firmom zależy aby dotrzeć do docelowej grupy klientów. Możliwość samokontroli i wyboru wyglądy linku (zawartość słów), dostosowywania budżetu sprawia, iż firmy same monitorują i nadzorują swoją promocję. Adwords nie obejmuje czasu emisji reklamy, jest on nieokreślony. Płatność jest zależna od ilości klikających w link użytkowników. Wydajesz budżet na pozyskanie nowych klientów. Codziennie 25% użytkowników szuka informacji poprzez wyszukiwarki odnośnie potrzebnych produktów i usług. 95% z nich korzysta z wyszukiwarki Google. Natomiast 90% internautów korzysta z dowolnych wyszukiwarek w celu znalezienia produktu lub usługi.
Jest to jednak z najlepszych form reklamy, gdyż może zostać wykorzystana do promocji każdej działalności. Słowa kluczowe decydują tym, w których momentach pojawi się Twoja reklama w Adwords. Możesz promować swój region, lokalizację, promować się w języku polskim jak i zagranicznym. Popularyzacja marki poprzez Adwords może być wykorzystywana przez cały czas, w istotnym dla firmy momencie, podczas wyprzedaży, powstania nowego produktu itp. Pomaga również wykluczyć niepotrzebnych użytkowników. Płacisz tylko za to, czego oczekujesz- użytkowników, którzy aktywnie szukają Ciebie i Twoich usług/produktów. Otrzymujesz wysoką skuteczność pozycjonowania.
Biorąc pod uwagę strategię tworzenia kampanii reklamowej, możemy wyróżnić: maksymalizowanie zysku, maksymalizowanie kosztów pozyskania leadów sprzedażowych (pozyskanie konsumentów zainteresowanych produktem), maksymalizowanie zasięgu wśród użytkowników, zasięgu medialnego przy minimalizowaniu kosztów. Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu szybkiego efektu, przy docelowo założonych maksymalnych kosztach jednostkowych oraz dokładnych danych z przebiegu kampanii Adwords to idealna forma reklamy dla Twojej działalności.