Często mawia się, że jakość idzie w parze z doświadczeniem. Powiedzenie to oczywiście niekoniecznie się musi zawsze sprawdzać, niemniej jednak jest słuszne w wielu dziedzinach. Jedną z takich dziedzin jest na pewno fotografia biznesowa.
Ostatnio stanowi ona bardzo popularny element marketingowy w przypadku większych korporacji. Na rynku możemy spotkać bardzo wiele fotografów proponujących właśnie tego typu usługi. Oferta tego typu jest skierowana do każdej firmy, w której istotny jest wizerunek poszczególnych pracowników.
Co więcej, należy zwrócić uwagę na to, że w ostatnim czasie na większości stron internetowych pojawiają się fotografie liderów, czy też pracowników. Tym samym usługi fotografii biznesowej zyskują coraz większą popularność.
Na niektórych zdjęciach możemy niejednokrotnie zauważyć nienaturalne pozy, czy też ujęcia niemalże wyjęte z paszportów i dowodów osobistych. Całość zawsze wpływa na sposób postrzegania danej firmy.
Nie zapominajmy, że rozmaite targi, konferencje, przemówienia, imprezy firmowe czy też prezentacje są dosyć specyficznymi sytuacjami. Zdjęcia z takich wydarzeń powinny być bez zarzutów. Przecież będą one zawsze swoistą wizytówką firmy, a co więcej poszczególni klienci, czy też osoby zainteresowane współpracą będą je przeglądać. Tym samym, wybierając przykładową usługę udokumentowania w postaci zdjęć i fotoreportażu na przykład targów, czy konferencji, zawsze należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów.
Po pierwsze swoistą wizytówką będzie tu przykładowe portfolio. Każdy fotograf ma swój styl, ulubione ujęcia, określony sposób obróbki zdjęć. Nie zawsze musi nam to odpowiadać.
Dlatego też zawsze powinniśmy przejrzeć przykładowe fotografie z targów. Zweryfikujmy także opinie o danej usłudze i opinie o fotografie, który ją wykonuje. Pomoże nas to ustrzec przed nieodpowiednim wyborem. Co więcej opinie w sieci na ogół zamieszczane są przez osoby, które z danej usługi już korzystały i mogą się na jej temat dokładniej wypowiedzieć. Z tego też powodu, zawsze stanowi to dla nas cenną wskazówkę. Tym bardziej, że fotografia targów coraz częściej jest uwzględniana w budżecie imprezy targowej.
Autorzy:
Artykuł powstał przy współpracy specjalisty w dziedzinie profesjonalnej fotografii reklamowej i eventowej – Fotografa Agencji Yannkes-Art z Poznania.